Mini pierwszej generacji to ceniony klasyk, który podobnie jak fiat 126 lub fiat 500 był wyprodukowany w kilku milionach sztuk. Jednym słowem jest to małe zgrabne autko miejskie, które zmieści się w pierwszej dziesiątce jeśli chodzi o ilość wyprodukowanych egzemplarzy. Mowa tu rzecz jasna o małych autach miejskich z tych produkowanych setkami tysięcy lub milionami. Dlatego wiele części z tej pierwszej generacji mini można nabyć łatwo i w niektórych sytuacjach tanio. Trudniej jest za to z tymi częściami z pierwszych lat produkcji. Chodzi tu rzecz jasna o to, że początek produkcji mini pierwszej generacji to sporo chromowanych detali, jeśli chodzi o te lepiej wyposażone opcje. Z tej też przyczyny w czasach obecnych do mini można kupić plastikowe lusterka boczne zamiast tych chromowanych, gdy chce się by naprawa lub odbudowa klasyka była tańszą. Podobnie jest w przypadku kierunkowskazów, które w przypadku początku produkcji mini pierwszej generacji były szklane, a potem stały się plastikowymi, bo tak było znacznie taniej, jeśli chodzi o produkcję. W czasach obecnych cały ten rynek części mini wygląda nieco inaczej, bo odkąd to BMW przejęło model mini pojawiło się też sporo modyfikacji tego modelu produkowanych fabrycznie. Obecnie jest mini w wersji cabrio, mini w wersji pięciodrzwiowej, mini o znacznie lepszych właściwościach terenowych od typowego auta miejskiego. Kiedyś było tylko jedno mini, które miało tylną kanapę, ale wchodziło się do niej dopiero po odchyleniu jednego z foteli do przodu, czyli tak samo jak w fiacie 126. Teraz wsiadający na tylną kanapę mają drzwi z tyłu i kanapa ta nie jest tapicerowana jednym tapicerowanym jednym materiałem dostępnym w kilku opcjach jeśli chodzi o kolor. Obecnie ta kanapa może być pokryta skórą, podobnie jak fotele, które mogą być nawet lekko kubełkowymi. Bardzo ważnym jest też i to, że jadący pewnymi odmianami mini mają większą kanapę, fotele i spory bagażnik do dyspozycji. Tego rzecz jasna nie było w pierwszej generacji mini, bo to auto miało być opcją trochę lepszą od motocykla z koszem. Dlatego miało być autem tanim w zakupie oraz w eksploatacji, a części jego też miały być tanie. W czasach obecnych mini jest odrodzoną legendą dostępną w wielu opcjach, a opcje te w niektórych przypadkach doczekały się już kilku generacji. Dlatego części do tych aut nie brakuje i są one w przystępnych cenach. Można też wstawić do wersji z fotelami materiałowymi fotele ze skórzaną tapicerką i tego typu zmiana nie jest trudną. Istnieje też rynek tańszych zamienników części. W jego przypadku chodzi o to, że niektóre części można kupić taniej niż w autoryzowanym serwisie, ale w tym przypadku trzeba dowiedzieć się tego, które zamienniki są wartymi zakupu.
Możesz być zainteresowany także: